Ako som objavila jogurt z ktorého zloženia padám na zadok

Tento úžasný jogurt som objavila ešte dávnejšie keď som študovala v ČR, ale doma som ho nedokázala ani za nič vypátrať. Teda nieže by som prekopávala všetky obchody, priznám sa, že som na neho aj časom zabudla, ale nedávno ho moja pani máma doniesla z obchodu a vyložila na stôl akoby nič, akoby práve nekúpila úplne nezámerne jeden z nutrične najnamakanejších jogurtov.

jogurt amatorka jogurt open

 

Takže predstavujem vám nízkotučný jogurt, ktorý nechutí ako zahustený pľuvanec. Väčšina nízkotočných jogurtov sa nedá jesť preto, lebo akonáhle z nich odstránite tuk, musíte tam aj niečo pridať a to niečo sú obvykle škroby, želatíny a iné v tomto prípade nutrične bezvýznamné látky (bavíme sa teraz o bielom neochutenom jogurte). Lenže tento tu jogurt prosím pekne obsahuje netradične vysoké množstvo bielkovín, konkrétne 9,8g bielkovín na 100g. Pre porovnanie s inými nízkotučnými jogurtmi:

Milko biely: 9,8g bielkovín/100g (a 3,8g sacharidov)
Tesco nízkotučný jogurt: 5,8g bielkovín/100g (a 7g sacharidov)
Activia biela 0% tuku: 5,5g bielkovín/100g (a 7,2g sacharidov)
Rajo nízkotučný (toto ani nie je jogurt mimochodom): 4,6g bielkovín/100g (a 4,7g sacharidov)
Sabi jogurt biely 0%: 4,35g bielkovín/100g (a 4,85g sacharidov)
Kunín biely jogurt nízkotučný: 4,8g bielkovín/100g (a 4,5g sacharidov)

Takže ako si môžete všimnúť, Milko obsahuje v mnohých prípadoch až dvojnásobne väčšie množstvo bielkovín a najnižšie množstvo sacharidov z vyššie uvedených jogurtov. A ako bonus probiotické baktérie, ktoré už ale obsahuje v dnešnej dobe mnoho jogurtov. Každopádne ak si môžete vybrať, vždy si vyberajte jogurty s nejakými živými stvoreniami, pretože vám pomáhajú nielen pri trávení, ale posilňujú aj vašu celkovú imunitu a to je fakt, nie len že sa na nás udrbáva celý jogurtový marketing.

Málokedy pri chudnutí odporúčam klientom nízkotučné jogurty (skôr radím obzerať sa po nesmotanových jogurtoch s obsahom tuku do 3%), práve z toho dôvodu, že sú to veľakrát nekonzumovateľné gebuziny s nepriaznivým zložením, ale tento Milko mi príde ako naozaj celkom fajn riešenie napríklad pre redukčné diéty.

Na jeho chuť si možno budete trochu zvykať, pretože nechutí úplne ako klasické jogurty. Má oveľa plnšiu chuť a hustejšiu konzistenciu ako bežné jogurty s tukom do 3% (všimnite si, ako sa v tom s prehľadom drží lyžička), ale nedá sa to ani celkom porovnať s takou tou jemnou mňam mňam smotanovou chuťou plnotučných jogurtov. Možno by som to trochu prirovnala k tvarohu, aj keď tvaroh je kyslejší a určite menej stvorený na iba také pojedanie lyžičkou.

jogurt lyzicka

 

Každopádne, možno nebude každému vyhovovať taká intenzívna chuť bieleho jogurtu, ale v tom prípade je lepšie si ho dochutiť nejakým čerstvý ovocím alebo semienkami, orechmi a pod., než si kúpiť ochutenú variantu, ktorá je tiež k dispozícii. Ja si tak skromne myslím…

Ozaj neviem ako vy, ale my sme už tak nejako postupom času z chladničky úplne vytlačili majonézu a naučili sme sa úplne skvelo dochucovať jogurtové dresingy alebo robiť jogurtové šaláty namiesto majonézových (ale tie si ani nepamätám, žeby sme vôbec niekedy robili) a tak je podľa mňa úplne skvelé, že existuje jogurt s extra nízkou energetickou hodnotou a dobrou chuťou, ktorá sa dá využiť v kuchyni.

Och a ešte to najlepšie na koniec: Nie, tento jogurt som nevyhrabala v Zdravej výžive za 2 eurá, konkrétne ja ho mám z Kauflandu za 55 centov. Takže nie je to žiadna vymoženosť, ktorú by si nemohol dovoliť bežný pracujúci občan Slovenskej republiky. Skvelá správa, čo poviete? :)

No nič, ja sa teda poberám do ulíc na vianočné nákupy a ešte idem svojim 1 eurom podporiť úžasnú lokálnu kaviarničku s asi najlepšou kávou na svete

7 thoughts on “Ako som objavila jogurt z ktorého zloženia padám na zadok

  1. Ahoj
    keď som si prečítala tento článok, vravím si, vyskúšam ten jogurt. A ďakujem! Konečne biely jogurt, ktorý sa dá jesť. Síce som ho zatiaľ mala len trikrát, ale keď som dnes prišla do Billy a nemali ho, skoro ma šľahlo…takú chuť som naň mala. :)

    Inak chválim blog, vždy keď mám čas si niečo prečítam.

    • Vidíš a zas nie každému chutí :) Pre niekoho je strašne kyslý, niekomu nevyhovuje konzistencia…Ja s ním rada varím a samozrejme mi veeeľmi vyhovuje jeho zloženie.

      PS: ďakujem za pochvalu, veľmi si ju cením :)

      • Áno je kyslý, ale zase s čerstvým ovocím je úplne senzačný. Čakám kedy ho doplnia v Bille a získa prvé miesto v mojom ranajkovom menu ;)

        Blog je super, len tak dalej. Prajem veľa nápadov ;)

  2. Ahoj Judit, tak to si ešte neobjavila SKYR. Tipoval by som, že ho implementuje ako prvý LIDL na SK,v DE som ho zatiaľ videl iba v Lidli. Ten milko ma odradzuje kvôli škrobom (nacápaným polysacharidom hocjakým v podstate) – veď žiadne živočíchy nedoja mlieko so želatínou či škrobom :D… hold ale na SK sa moc dobrých jogurtov bez škrobu nenájde, a pekne papkáme a kupujeme…

  3. Když porovnám tenhle úžasný nejlepší jogurt na světě oproti těm odtučněným vodám…..NEPOROVNATELNÉ!

Pridaj komentár

