Prvé úspechy z mojej poradne. YES! :)

poradnaMožno sa vám zdá, že som bola posledné týždne zúfalo neproduktívna, ale skutočnosť je taká….že som bola posledné týždne fakt zúfalo neproduktívna :(

Základný problém nastal, keď som sa presťahovalado nového bytu s priateľom a narušila sa tak moja vnútorná rovnováha, ktorú sa teraz snažím nanovo naprogramovať :D Akože býva sa mi super, ale keď stratíte miesto, kde ste roky sedeli a plodili nápady a písali články, tak si musíte nájsť nové, a to sa mi zatiaľ nepodarilo. Zatiaľ to zakaždým dopadne tak, že skončím na pohovke v obývačke s notebookom na kolenách a pred telkou v ktorej beží Súdna sieň a nikto to nepozerá ale vypnúť sa to nemôže, lebo “Aha, počkaj, už ide vyhlásiť verdikt v mene Slovenskej republiky.”

Dočasne teda môj mozog funguje v núdzovom režime a nápady na články dostáva výhradne počas pracovnej doby, preto je aj dnešný článok do určitej miery o mojej práci.

Pred chvíľou z poradne odišla jedna mladá baba ľahšia o 2 kilá oproti minulej návšteve (ktorá sa uskutočnila pred necelými dvoma týždňami). Musím vám o nej povedať, lebo je úplne fantastická, neuveriteľne na sebe maká, je na seba aj pomerne prísna a vidno to. Vždy mám po jej návšteve chuť skákať od radosti :)

Odkedy ku mne začala chodiť pred dvoma mesiacmi tak schudla dokopy 7 kíl čistého tuku (viete čo je 7 kíl čistého tuku? predstavte si 7 kíl zemiakov!) a pribrala 1 kg svalov, takže celkovo jej hmotnosť klesla o úžasných 6 kíl – aspoň názorne vidíte, prečo som investovala do poriadneho analyzátora telesného zloženia (používam InBody a raz vám naň napíšem celú ódu). Samotná hmotnosť je totiž úplne na prd, dôležité je, čoho máte veľa – či tuku (zle) alebo svalov (výborne) a či vám na kilách zbytočne nepridáva aj nadbytočná zadržiavaná voda.

Ale počkajte, lebo to ešte nie je to najdôležitejšie. Ja som totiž tej svojej klientke ešte nenasadila žiadnu diétu. Na prvej konzultácii som jej upravila stravovací režim s tým, že najprv nech sa naučí správne jesť, nevynechávať jedlá a naučila som ju rozlišovať dobré a zlé tuky, ktoré sacharidy by mala kedy konzumovať a v akom množstve, proste základné zásady správneho stravovania. Už vtedy som vedela, že mi zíde dole s kilami ale to som ešte nevedela, že na tomto úplne prirodzenom režime vydržíme tak dlho a stále mi bude chudnúť. A viete čo? Ešte stále to nie je tá najväčšia sranda. V podstate mi zatiaľ na takejto ne-diéte fungujú všetci redukujúci klienti… Proste som pripravená dočasne trochu zásadnejšie znižovať energetický príjem ak sa chudnutie zastaví, ale zatiaľ som to u nikoho robiť nemusela. Divné, čo? Divné a geniálne!

all aboutNieže by nás už na výške neučili, že podstata chudnutia netkvie v drastických diétach ale v akejkoľvek pozitívnej zmene, ktorú pre seba urobíte, ale že budem mať toľko hmatateľných dôkazov už zopár mesiacov po otvorení svojej poradne, to som tiež úplne nečakala…V podstate je to dôkaz toho, že všetky tie výživové poradne, ktoré praktizujú všelijaké diéty od výmyslu sveta a predávajú rôzne výrobky by mali rovnaké výsledky aj bez týchto bludov. A jediné, čo ma na tom štve nie je to, že si niekto pýta ťažké peniaze za značkové výrobky (ktoré bežne dostanete v lekárni alebo Zdravej výžive za tretinu ceny) alebo za nejakú nadupanú diétu, na ktorú si urobil patent, ale že tieto poradne bez mihnutia oka a bez kúska hanby odoberajú ľuďom ich zásluhy a pripisujú ich sebe. Predstavte si, že na sebe makáte ako kôň, snažíte sa, na babičkinu oslavu si nosíte vlastné jedlo, aby ste neboli odkázaní na koláče a majonézové šaláty, do práce začnete chodiť pešo a zakaždým dorazíte zadýchaní a s rozcuchanými vlasmi a potom prídete na kontrolu do výživovej poradne a tam vás potľapkajú po pleci a povedia: “No vidíte, ja som vám vravela, že z toho sirupu schudnete.” Nie, neschudli ste zo sirupu ani z tabletky ani z čaju a neschudli ste ani z úžasnej bielkovinovej diéty, ale schudli ste preto, lebo ste makáči a ste fantastickí a húževnatí a zriekli ste sa mnohých vecí, aby ste vyzerali tak, ako vyzeráte.

Načo je potom taký výživový poradca? Je vôbec potrebný?

Áno, výživový poradca je veľmi potrebný a nevravím to len preto, že ja som tiež výživový poradca :D Lenže dobrý výživový poradca by mal byť skôr taký inštruktor, ktorý vás naviguje správnym smerom a rešpektuje, že vy ste tu tí, ktorí si to budú musieť odmakať a vám budú patriť aj najväčšie zásluhy. Výživový poradca je ten, kto navrhuje rôzne postupy a kto ich mení a upravuje, ak nezaberajú. Výživový poradca je ten, kto vám odpovedá na otázky, ktoré si budete klásť počas celého procesu chudnutia. Výživový poradca vás motivuje a povie vám, aby ste to nevzdávali, pochváli vás keď sa snažíte a niekedy aj pokarhá, keď to flákate :)

Pri výbere výživovej poradne vám vlastne treba sledovať 2 hlavné veci (okrem odbornosti samotného poradcu, ktorá by mala byť samozrejmosťou):

1.) Či platíte alebo investujete

Platí sa za výrobky a platí sa za diétne jedálničky. Je to niečo, čo vám v poradni dajú, za čo si zaplatíte, čo využijete a z čoho potenciálne schudnete. A keď platiť prestanete, prestanete aj chudnúť. Tak ako nemôžete užívať donekonečna rôzne produkty, tak nemôžete donekonečna ani držať diétu. A čo potom?

Keď investujete, investujete do toho, že vás niekto naučí, čo máte robiť – nielen aby ste schudli, ale aby ste sa už nikdy nedostali tam, kde ste začínali. Investujete vlastne do edukácie, tak ako investujete do školy a do kurzov. Investujete do nového životného štýlu, ktorý vám pri troche húževnatosti vydrží do konca života a ktorý vás nebude denno-denne obmedzovať.

2.) Koľko platíte

Samozrejme som zato, že za dobre odvedenú prácu si treba zaplatiť. Aj keď vám výživový poradca nedá nič hmatateľné (žiadne tabletky a nápoje), tak vám dá niečo oveľa cennejšie s oveľa väčšou hodnotou. Dávajte však pozor, koľko za také konzultácie utrácate. Pri nakupovaní špeciálnych výrobkov sa bavíme o desiatkach euro týždenne a ako sme si už povedali, ide to úplne rovnako aj bez nich. Pri chudnutí s veľkými a známymi firmami platíme nielen poradcovi, ale aj jeho šéfovi a šéfovi jeho šéfa. No a častokrát ešte platíme za diétu, ktorú si niekto vymyslel a povedal si, že ju paušálne nanúti všetkým ľuďom, akoby sme boli všetci klony s rovnakými DNA. Ak sa výživový poradca nespráva tak, že pred ním sedí jedinečný človek so svojou unikátnou genetickou výbavou a so svojimi vlastnými názormi a presvedčeniami a namiesto toho tlačí z počítača nejakú generickú diétu, ktorú už majú doma všetci vaši známi, čo k nemu chodili, tak berte nohy na plecia, baľte peňaženku a utekajte.

Ako je to vlastne u vás? Máte v meste nejakých dobrých osvedčených výživových poradcov? U nás v Prešove sú to prevažne väčšie firmy a potom niekoľko fitness trénerov, ktorí sa venujú aj úprave jedálničkov a majú so svojimi klientmi celkom fajn výsledky (lebo ich očividne nútia trochu hýbať riťami :D). Budem to musieť znovu obehnúť, či nepribudol niekto zaujímavý :)

3 thoughts on “Prvé úspechy z mojej poradne. YES! :)

  1. Prečo, prečo nebývaš aspoň o kúsok bližšie???

    Ale teraz k veci, u nás v okolí pokiaľ vieme nie je žiaden normálny výživový poradca, teda vlastne zopár ich tu je, ale to sú takí čo ťa nútia kúpiť si tie ich zázračné koktaily za neuveriteľné prachy. Potom najbližší je asi v Bratislave, ale osobne so žiadnym nemám skúsenosti, pretože mám strach, že by mi aj tak nepovedali nič nové, i keď podpora (kontrola) z ich strany by mohla byť tiež v celku zaujímavá….

  2. Moje zapálenie pre zmeny na sebe ja na mínusových hodnotách 8_( Idem sa hneď pozrieť do kedy máme otvorenú plaváreň! Potrebujem tiež ten pohyb a zmenu jedálnička. Bodajby si bývala bližšie!

Pridaj komentár

