Kríza pri chudnutí: Ou, čo s ňou?

kriza pri chudnuti

Keď podnikáte a zarábate sami na seba, tak sa váš týždeň nedelí na dni, kedy pracujete a dni, kedy nepracujete ale na dni, kedy musíte ísť do práce a dni, kedy môžete zostať doma. Tie dni, kedy môžete ostať doma, vyzerajú strašne lákavo, ale pravdou je, že sú iba zdrojom príšerného flákania sa. Dnes som toho mala naplánovaného tááák veľa, ale nakoniec sa mi z toho podarilo urobiť iba zlomok. Čo už, niekedy vám káva zaberie, inokedy nie :D

Z tej mojej dnešnej krízy ale vzišla jedna fajn vec, a to nápad na tento článok. Dnes totiž viac než kedykoľvek inokedy súcitím s mojimi klientmi, ktorí ku mne niekedy prídu úplne fantasticky namotivovaní a inokedy im zasa čítam z tváre čisté zúfalstvo…tak ako z tej mojej, keď som sa pred desiatimi minútami pozrela do zrkadla.

A keďže ja som strašne múdra, keď radím niekomu inému a nie sebe, tak si prečítajte niekoľko mojich tipov na prekonanie bloku, apatie, beznádeje a podobných nepríjemných pocitov, ktoré nám narúšajú našu karmu. Či už pri chudnutí, práci alebo inej činnosti, na ktorej nám záleží.

BUĎTE POZITÍVNI

Ten najlepší liek na akúkoľvek krízu je dobrá nálada. Aj pri chudnutí máte väčšiu šancu dodržať svoj režim, ak ste pozitívne naladení a neprenecháte priestor depresívnym myšlienkam. Niektoré dni sa už prebudíte s dobrou náladou, iné dni o ňu musíte doslova bojovať, ale to neznamená, že to nedokážete. Keď sa vám nad hlavou zbiehajú mračná, pustite si vašu obľúbenú hudbu, urýchlene opustite sociálne siete (a už vôbec sa nepúšťajte do žiadnych internetových debát!), choďte sa prejsť…

A ešte jeden luxusný tip, ktorý zatočí to s každým blbým dňom: A ráno ešte len otvoríte oči a viete, že to bude veľmi kritický deň, tak  mu poriadne prejdite cez rozum a dokážte sami sebe pravý opak. Presne takýto deň-tragéd je totiž najvhodnejší na to, aby ste si išli zabehať, alebo si konečne navarili chutné a zdravé jedlo zo svojich záložiek na internete, alebo napísali kamarátke, ktorej ste sa dlho neozvali a zbehli spolu na kávu. Jedna vec – stačí jedna vec na to, aby ste blbý deň otočili na úplne perfektný :)

photo credit: guitar playing hands via photopin (license)
photo credit: guitar playing hands via photopin

ZMEŇTE ČINNOSŤ – zn. OKAMŽITE!

V čase, keď sa nám nedarí, je najhoršie ostať sami so svojimi myšlienkami. Tá najväčšia blbosť, ktorú môžem urobiť, keď dostanem pri písaní článku blok, je pokračovať v sedení pri počítači a rozmýšľať, čo napísať ďalej. Stratím tým neuveriteľné množstvo času a väčšinou sa k ničomu rozumnému nedopracujem (ale pozriem si zato desať milučkých videí so šteniatkami a malými bábätkami). To isté platí svojim spôsobom aj pri chudnutí. Keď na nás príde kríza a začneme rozmýšľať o tej čokoláde, čo je v potravinovej skrinke, tak nám nepomôže nič iné, len prísť na iné myšlienky. Choďte sa na hodinu prejsť, zacvičte si, keď ste v práci, naviažte rozhovor s kolegyňou. Nech robíte čokoľvek, nepokračujte v tom, čo ste robili doteraz. Ono to neprejde.

VYUŽITE KRÍZU VO SVOJ PROSPECH

Čo už môže byť prospešné na tom, že sa snažíte schudnúť a ste pozvaní na svadbu, kde budú samé dobré koláče, bufetové stoly a vynikajúce víno? Ak toto nie je kríza, tak neviem, čo je. V tomto prípade asi iba ťažko pomôže zmena činnosti alebo pozitívne myslenie. Na svadbe je jedlo. Všade naokolo je jedlo. Neutečieme mu a podľa mňa čím skôr si to uvedomíme, tým skôr si môžeme svadbu začať užívať. Aj z takejto situácie však môžeme vyťažiť – na druhý deň sa budeme o to viac snažiť, aby sme dodržiavali redukčný režim. Nie, nebudete sa pokúšať nič vykompenzovať drsnou 3-dňovou hladovkou, jednoducho budete po dlhšej dobe 100% disciplinovaní a neporušíte stanovené pravidlá. Aj u mňa v práci to tak býva, že niekoľko dní po sebe podávam úplne priemerný výkon, až kým nepríde deň, kedy neurobím absolútne nič, odfláknem celý deň a idem spať s tým, že si hovorím, že si ten spánok snáď ani nezaslúžim. Na druhý deň som však úplná hviezda :D Asi to už raz bude tak, že človek veľakrát potrebuje klesnúť na nejaké pomyslené dno, aby dokázal následne vystreliť do nebies :) Nie je to hanba a stáva sa to aj tým najlepším z nás!

NIKTO VÁS NENAMOTIVUJE LEPŠIE, NEŽ VY SAMI

Zdrojom vašej motivácie môže byť čokoľvek. Motivačné obrázky, sledovanie práce vašich kariérnych vzorov, vaša rodina a priatelia, motivačné knihy, všelijaké pesničky alebo filmy, podporné facebookové skupiny…ale všetko toto pochádza z “cudzieho” zdroja – niekde z vonku. Zatiaľ sa mi osvedčilo, že tá najsilnejšia motivácia má vždy zdroj vo mne samej. Čítala som napríklad asi milión rozhovorov s úspešnými ľuďmi, ktorí svorne radia, že si treba vytvoriť akúsi rutinu v podobe skorého ranného vstávania, ale aj tak ma to nenakoplo k tomu, aby som každý deň vstala o šiestej ráno. Samozrejme keď si večer dáte predsavzatie, že vstanete o šiestej a následne “ráno” o desiatej otvorite očičká, tak vás to naopak strašne demotivuje. Proste, pokašľať niečo už na včas rána určite nie je nič, čo by vás navnadilo na zvyšok dňa. Chvíľu mi trvalo, kým som prestala brať moje neskoré vstávanie za zlyhanie a naopak, urobila som si z toho vlastnú motiváciu – poobede makám za troch a snažím sa dobehnúť stratený čas. Nerobí mi problém pracovať do noci, dobre sa mi vtedy rozmýšľa. Aj pri chudnutí sa môžete nechať inšpirovať tým, čo pomáha iným ľuďom, ale pokiaľ sa s tým vnútorne nestotožníte, bude vám to iba naopak uberať energiu a motiváciu.

10445527_10204243008897777_1916976806974442458_n
It’s meee! :)

Na to najlepšie nakopnutie, ktoré vám ultimátne pomôže k dosiahnutiu cieľa, väčšinou prídete úplne nečakane, bez toho, aby ste ho hľadali. Napríklad sa neviete donútiť k cvičeniu, kúpite si permanentku do fitka, ale ani tá vám nepomôže a v polke mesiace do fitka prestanete chodiť. Nielenže vás permanentka nenamotivovala, ale ešte ste zo seba aj znechutená. Odrazu však do fitka večer začne chodiť  váš priateľ – a teraz si asi myslíte, že toto má byť vašou motiváciou, ale NIE! Zasa by to bola iba motivácia zvonku. Eee – Nezabúdajte, že práve sa vám uvoľnil na hodinu a pol byt. Čo s tým urobíte? Nikto vás nevidí, nikto do vás nehučí, nikto sa vám nesmeje…odrazu si zapnete hudbu a začnete cvičiť. Jednoducho ste našli motiváciu v tom, že ste sama doma (plus samozrejme nezaškodí, že aj váš frajer na sebe tam kdesi vonku maká a robia sa mu kocky na bruchu) a odrazu ste úplne nabudená. Je to vaša motivácia, pretože vám ju nikto neporadil, nikto vás nenútil a mohli ste tú hodinu a pol využiť úplne inak, ale vy ste sa rozhodli pre toto.

Ak vás nepresvedčilo, že najlepšia motivácia je vždy tá, ktorá pochádza od vás, tak si len vezmite – kto z vašich priateľov na Facebooku zdieľa najviac motivačných obrázkov a statusov? Tí dvaja-traja megaúspešní to rozhodne nie sú.

Reklamy

Pridaj komentár

Zadajte svoje údaje, alebo kliknite na ikonu pre prihlásenie:

WordPress.com Logo

Na komentovanie používate váš WordPress.com účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Twitter picture

Na komentovanie používate váš Twitter účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Facebook photo

Na komentovanie používate váš Facebook účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Google+ photo

Na komentovanie používate váš Google+ účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Connecting to %s